Anasayfa İncelemelerFilm İncelemeleri Trap: Fikir Güzel, Mekan Güzel ama Yemezler

Trap: Fikir Güzel, Mekan Güzel ama Yemezler

Yazar: İrem Satıcıoğlu

Trap: Fikir Güzel, Mekan Güzel ama Yemezler

Altıncı His, Split, Knock at the Cabin, Old gibi filmlerini bildiğimiz, seveninin de sevmeyeninin de çok olduğu yönetmen M. Night Shyamalan en son filmi Trap (Tuzak) ile sinemalarda. Başrolünde Josh Hartnett’in ve diğer başlıca rollerde Ariel Donoghue, Haylet Mills ve Shyamalan’ın kızı Saleka Shyamalan’ın yer aldığı bu filmi yönetmenin son zamanlardaki çoğu filminde olduğu gibi iyi fikir ama kötü işleyiş olarak özetleyebiliriz. Filmin konusuna gelince kendisi son zamanlarda sequel ve prequel manyağı olmuş endüstriye derin bir oh çektiren cinsten.

Filmin ilk yarısında kızı Riley’i Taylor Swift veya Ariana Grande kulvarında bir popstar olan Lady Raven’ın konserine götüren bir babanın konser alanında yaşadığı gerilimli kedi fare oyununu izliyoruz. Yüzlerce polis ve FBI tarafından çevrelenen bu konser alanının ünlenmiş seri katil ‘The Butcher’ için bir tuzak olduğunu biz de Josh Hartnett’ın karakteri Cooper ile birlikte öğreniyoruz… gibi. Eğer filmin fragmanını izlediyseniz bunun doğru olmadığı ve filmin en önemli twist’inin fragmanla birlikte seyirciye sunulduğunu biliyorsunuzdur. Sayın Shyamalan’ın bunu yaparkenki amacını ben de merak etmekteyim, çünkü filmin en izlenebilir yönünün bu plot twist olduğunu düşünüyorum. Plot twist şu ki, şu ana kadar on iki kişiyi öldürüp yetkililerin bulması için parçalarını rastgele yerlere bırakan bu katil, kızıyla konser alanına hapsolan Cooper’ın ta kendisi. Konser sırasında evlerinden birinin bodrumuna hapsettiği genci telefonundan kontrol ettiğini görüyoruz. Cooper’ın konser alanından çıkmak için yarattığı ufak kaosların filmin asıl malzemesi olacağını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz, çünkü Lady Raven, yani Saleka Shyamalan’ın ortalama pop şarkılarına filmin asıl karakterinden daha çok maruz kalıyoruz. Daha birkaç ay önce vizyona giren ve diğer kızı Ishana Night Shyamalan’ın yönettiği The Watchers filminin senaristliği ve yapımcılığını yapan ünlü yönetmenin, kızlarını iyi yerlere getirmek için yaptıklarından yola çıkarak artık iyi bir yönetmen ve senarist olmaktan daha çok iyi bir baba olduğunu söyleyebiliriz.

Filmin içeriğine geri dönersek, filmin kendi içinde bir mantığa oturmaya çalıştığı görülebiliyoruz, ama özellikle ikinci yarı bu konuda çok yardımcı olmuyor filme. Cooper’ın sahne arkasına geçebilmek için yalan söylemesi sonrasında yaşananlar filmin inandırıcılığını ve buna bağlı olarak seyir zevkini aşırı derecede düşürüyor. Filmin oluşma sürecini aslında çok rahat hayal edebiliyorsunuz- filmin birinci hali yüksek ihtimalle M. Night’ın asıl yazmak istediği, ikincisi de birincideki tüm mantık hatalarının giderilmeye çalışıldığı fakat daha da beter edildiği hali. Birincisini oturup izleseydik filmin içindeki mantık hatalarının daha az göze batacağını düşünüyorum, çünkü Saleka Shyamalan hariç tüm oyunculardan doğallıktan en uzak diyaloğu bile bir şekilde seyirciye geçirmeyi başaracak derecede iyi performanslar izliyoruz. Ayrıca film beklenmedik bir şekilde komik, fakat bunun bilerek yapılıp yapılmadığı konusunda şüphelerim var.

Çıkarımım şu ki, M. Night artık çoğu filminde yaptığı gibi Trap’de de atmosfer yaratımını ve sinematografiyi diyalog yazımının üzerinde tutmuş. Bu kararında yalnız değil kendisi, ama doğallığın dışına çıkan diyalogları doğru bir şekilde kullanmayı başaran diğer yönetmen ve senaristlerle karşılaştırmadan edemiyorum kendisini, mesela Wes Anderson. Konsere daha az yer verilip de filmin asıl yüzleşmesi başından beri Cooper, eşi ve kızı arasında gerçekleşseydi bu yorumları yapmıyor, hatta diyalogları bile görmezden geliyor olabilirdim.

Üzücü olan şu ki, Trap iyi bir gerilim filminin sahip olması gereken birçok elemente sahip. Oldukça iyi bir performans sergileyen oyuncular da maalesef senaryonun azizliğine uğramış. Her şeye rağmen söylemeliyim ki M. Night Shyamalan kesinlikle takip edilmesi gereken yönetmenlerden. Altıncı His’ten sonra kalitede biraz düşüşe geçse de endüstrinin ‘köpeği’ olmayı reddeden bu yönetmenimiz ilgiyi gerçekten hak ediyor. Sırf bu yüzden bile izlemenizi tavsiye ederim, ama bence platformlara düşmesini bekleyin 🙂

Trap: Fikir Güzel, Mekan Güzel ama Yemezler

Bunlar da ilginizi çekebilir

Yorum Yap

Bu internet sitesinde, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla çerezler kullanılmaktadır. Bu internet sitesini kullanarak bu çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz. Kabul Et Daha Fazlası...